La Safor de Monjo

Biblioteca-1

Què és La Safor de Monjo?

La Safor de Monjo és un projecte didàctic en forma de ruta literària, programat per a l’assignatura de Valencià: Llengua i Literatura de l’últim curs de l’ESO de l’IES Joan Fuster de Bellreguard. Aquesta proposta té com a objectiu el foment de la literatura de proximitat, encarnada en la figura de Joan M. Monjo, un autor contemporani malauradament oblidat.

Aquesta és una inciativa enmarcada dins de l’assignatura Innovació docent i iniciació a la investigació en educació lingüísitca i literària del Màster de Professorat de Secundària de la Universitat de València.

Per què aquest tema i autor en particular?

El motiu d’aquesta elecció es basa, en primer lloc, en els criteris, continguts i competències marcades al Currículum de la GVA; i en segon lloc, per l’objectiu de fomentar la literatura de proximitat, encarnada en la figura de Joan M. Monjo.

Cobra importància el fet que l’autor va treballar durant molts anys com a docent de valencià a l’IES Joan Fuster. De fet, la biblioteca del centre està batejada sota el seu nom. A més, un dels components del grup va estudiar al Joan Fuster, tot i que no va coincidir amb Monjo.

Com està enfocada la ruta literària?

A partir de diferents activitats preparades minuciosament, l’alumnat haurà de demostrar els coneixements assolits al llarg de la seqüència. No té sentit centrar-se en una única obra de les múltiples que va produïr l’autor. La fórmula escollida és presentar aquells escrits on la Safor aparegui com a element central, fet que pot despertar l’atenció dels estudiants en reconèixer el seu entorn més immediat a través de la lectura d’aquest autor.

Els llibres escollits, per a llegir de forma íntegra o parcial, són:

  • Esquema per a quaranta-set documents d’identitat
  • Les quatre estacions
  • El llenguatge dels cavalls
  • Les ales de l’Àngel Vidal 
  • De Josep Rausell a Pep Mosca

Quan es realitzarà l’eixida?

La seqüència tindrà una duració prevista de tres dies. Un primer de preparació, altre de realització de l’eixida i un últim de finalització i arredoniment de l’activitat. Degut a que implica una eixida de l’aula, l’activitat està prevista de cara a la primavera, entre el segon i el tercer trimestre del curs, per una qüestió de meteorologia.

Qui està al capdavant d’aquest projecte?

Al capdavant d’aquesta iniciativa estan els estudiants del màster i futurs docents Maria Escrivà, Maria Sánchez-Tarazaga i Ricardo Sabater.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s